Ana Sayfa

EKONOMİ

Seyahat ve Yaşam

Sanat-Kültür-Tarih

SPOR

İşletmede Verimlilik

İşletmelerde İSG

TEKNİK BİLGİ ve ÇÖZÜMLER

Haberler & Duyurular

BLOG

Resim ve Karikatürler

Kayıt

İletişim
Hoşgeldiniz!
Vize istemeyen ülkeler
İllerin Telefon Kodları
Ülkelerin Telefon Kodları
Almanya Seyahatleri
İsviçre Syahati
Fransa Seyahati
Kahire Seyahati
İsrail Seyahati
Uzak Doğu
Amerika (Chicago)
Fast Food Usulü Patates Kızartması
Çek Cum. Seyahati
İspanya Seyahati
BALIKLARIMIZ
Herşey Mevsiminde
Neden Siyah Çay İçiyoruz
Neden Hindistan Cevizi Tüketiriz
Balığa Limon Sıkmak
Himalaya Tuzunun Faydaları?
Hangi Tuzu Kullanmalı ?
Tuz Çeşitleri Hakkında
Hastane Bölümleri ve Anlamları
BALIKLARIMIZ


BALIKLARIMIZ

Burada çok aşırı detaylara girmeden yani sayfalar dolusu balık anatomisinden ya da av ve olta tarzlarından bahsetmeden günlük hayatta ihtiyacımız olan bilgilere yer verilmeye çalışılmıştır.

Balıklar, türlerine ve mevsime göre farklı oranlarda; yüksek kaliteli protein, omega-3 ve omega-6 yağ asitleri; A, B1, B2, B6, B12, D, E ve K vitaminleri, iyot, selenyum, fosfor, magnezyum ve çinko minerallerinden içerir. Bu sayede kanserden korunma, zihinsel gelişim, kalp sağlığı, yaşlılıkla mücadele gibi yararlar sunar.

Tabii hep aynı değil farklı balık türlerini tüketmek ve mümkün olduğunca denizden "avlanılanı" tercih etmek daha doğrudur.

Soğuk denizlerde yetişen balıklar daha yağlı ve dolayısıyla omega 3 ve omega 6 yağ asitleri bakımından daha zengindirler. Balığın yağlı olması hem lezzetini artırır hem de yağda kızartmak yerine ızgara yapılabilmesini mümkün kılacağından daha sağlıklı tüketilmesini sağlar. Ülkemizde de bu açıdan Karadeniz balıkları genelde daha makbuldür.

100 gram yağlı balık yaklaşık 22 gram, yağsız balık ise 10 gram protein içerir. Balık aynı zamanda proteininden en çok faydalanılan besin türüdür. İnsan vücudu bu proteinin %93’ünden faydalanır. Bu oran kırmızı etlerde ve diğer beyaz etlerde çok düşüktür.


Dünyanın en önemli klinik beslenme dergilerinden American Journal of Clinical Nutrition’ın yayınladığı çalışmaya göre, balık yağı, iyi kolesterolü (HDL) yükseltmektedir.

Bilimsel çalışmalar, haftada en az iki porsiyon balık yemenin, kalp krizinden ölme riskini %36 oranında azalttığını gösteriyor. 

1960’lı yıllarda Karadeniz’de 23 çeşit ekonomik değeri olan balıktan söz edilirken artık bu sayı 5’e kadar düşmüş durumda. Doğal yaşam ortamları denizde büyük sürüler halinde yetişen ve avlanılarak tüketilen Hamsi, İstavrit, Mezgit, Palamut ve Lüfer’in dışında diğer türlerin nesilleri neredeyse yok oldu ya da yok olmak üzere.

Bir zamanlar Karadeniz’de bolca bulunan Kılıç, Orkinos, Uskumru, Kolyoz, Mersin balığı, gibi balıkların bazıları hemen hiç avlanamazken, Levrek, Kalkan, Kırlangıç, Kefal, Zargana, Tekir gibi bazıları da artık oldukça azalmış durumdalar.



                                                                                
BALIKLARIN AVLANABİLİR BOYLARI                                        Balığa Limon Neden Sıkılır?           




                                                                           
  LEVREK ve Küçüğü İspendek Hakkında                                             LÜFER'in Boylarına Göre İsimleri...  




                                                                          
Kolyoz Uskumru Arasındaki Farklar                                  PALAMUTLAR'ın Boylarına Göre İsimleri 

 



 






 




 
Ana SayfaEKONOMİSeyahat ve YaşamSanat-Kültür-TarihSPORİşletmede Verimlilikİşletmelerde İSGTEKNİK BİLGİ ve ÇÖZÜMLERHaberler & DuyurularBLOGResim ve KarikatürlerKayıtİletişim